Blog

Trendovi digitalnog marketinga u 2019. godini

Marica Milivojevic

Fino smo zagazili u ovu glanc novu 2019. godinu.

Nego, da vas pitam, šta je sa dijetom ( bar da izbacimo šećere!), teretanom ( i to tri puta nedeljeno!), čitanjem ( makar pred spavanje!)… Prelazak sa kafe na zeleni čaj da ne pominjem? Ok, ok, nećemo sada o tome!

Šta sam ono htela reći, a da – izbegavanje najnovijih digitalnih trendova! Kako bih vam rekla… ta vremena su odavno prošla!

Danas, naš biznis jednostavno zavisi od digitalnih marketing trendova i strategija. Ne možemo bez njih, jer, kako kaže ona stara dobra: ,, Ako nije bilo na Instagramu/Facebooku nije se ni desilo!’’ 😉

I to bi sve bilo easy peasy lemon squeezy, da se ti trendovi ne menjaju preko noći! Ono što je važilo juče, danas je daleka prošlost!

Zato hajde da zajedno bacimo pogled na najnovije trendove digitalnog marketinga, izvučemo njihov makismum i bustujemo svoj brend iznad ostalih 😊

Izdvojićemo posebnih pet, za sada:

  1. Pažljivo s Facebook-om

2018. nije bila ni malo lagana godina za ovu platformu. Bili smo svedoci zloupotrebe podataka kojom je bilo oštećeno više od 14 miliona korisnika što je, izmeđuostalog, značajno uticalo na popularnost Facebook-a, posebno među mlađom populacijom.

However u Srbiji, kao i u svetu, Facebook je i dalje #1 social meadia, ali se ne može zanemariti činjenica da su se grupe korisnika znatno izmenile. Gotovo polovina ljudi na Facebook-u starija je od 65 godina! Zato kada su u pitanju kampanje kojima je ciljna grupa populacija 50 +, ovo je idealna mreža.

S druge strane, kada želimo da targetiramo mlađe korisnike, iako je broj ljudi na Facebook-u i dalje masivan, to može biti potpuni waste of money.

Zato pažljivo s Facebook-om.

 

  1. Instagram, Instagram, Instagram!

Rapidan rast ove platforme ( u gotovo svim starosnim grupama!), njen user friendly dizajn, super popularni storiji (lak i zabavan način na koji se stvara odličan engagement) i korisnici koji gotovo svaki slobodan momenat provode i beleže na njoj, čini je trenutno najbrže rastućom i najpopularnijom social media platformom. Da budemo precizniji, broj Instagram korisnika je već prešao jednu milijardu! Impresivno!

  1. Ulaganje u Chatbot softvere

Dobar servis i usluga podrazumeva da klijent dobije odgovor na pitanje odmah i što preciznije. Simple as that. Optimizacija chatbot-a, prirodna i topla komunikacija i asistiranje klijentima, od izuzetne je važnosti ako želimo da održavamo nivo profesionalnosti u svakom trenutku. U prethodnoj godini su se botovi pokazali kao vrlo uspešan vid održavanja odnosa sa klijentima i korišćenje ovog softvera će nastaviti da se razvija i raste i u ovoj godini.

  1. Dobar sadržaj je srž digitalnog marketinga

Kvalitetan, zanimljiv, informativan sadržaj je uvek bio, jeste i biće od suštinskog značaja kada je u pitanju digitalni marketing. Content marketing se nalazi u top tri komponente u digitalnom marketingu. Osim što je zanimljiv, content treba biti prilagođen željenoj industriji, a to znači da moramo dooobro poznavati svoju ciiljnu grupu i obratiti pažnju na to ko su krajnji primaoci poruka koje šaljemo. E u tom grmu leži challange!

Koji ton komunikacije birate sa svojim klijentima? Sofisticiran i korporativan, komercijalan, akademski, naučni ili možda prisniji, šaljiv i trendy, pitanje je sad!

  1. Video je MUST HAVE

Istraživanja su pokazala da 70% korisnika share-uje video sadržaj brendova koji prati, a preko 50% njih je nakon odgledanog videa imao pozitivniju sliku o samom proizvodu, tj. usluzi i lakše se odlučuje za samu kupovinu, a više od 60% korisnika će posetiti website kompanije, nakon odledanog video sadržaja.

I nije samo YouTube platforma gde video daje odlične rezultate, video marketing daje veliki engagement i kada su Facebook, Instagram i LinkedIn u pitanju.

Dakle, da li ste već napravili ’’behind the scene’’ insta story sa svojim kolegama i ako niste, šta čekate? 😉

I za kraj, jedan extra tip! INFLUENCER MARKETING!

Vrlo efektan tool za privlačenje publike. Radi po principu širenja poruke ’’od usta do usta’’ i neretko je efektniji u odnosu na primenu direktnog marketinga ka velikoj grupi korisnika. Long story short – ljudi, jednostavno, imaju više poverenja u mišljenje ’’stvarnih osoba’’ ( čije mišljenje i inače poštuju!), nego u klasične reklame.

Hmm, imam neki osećaj da će 2019. godina biti godina kada će digitalni marketing dosegnuti sam vrhunac i da ni jedan uspešan biznis neće izostaviti iz svog poslovanja stvaranje ozbiljnog digitalnog marketing plana za javni nastup na tržištu.

Za sve to potrebno je imati uspešne eksperte sa iskustvom, koji će vam pomoći da ove i ostale trendove adekvatno primenite i zato je GoViral tu da pomogne. Mi smo onaj tip (agencije 😉) za kojeg se, nakon upoznavanja, pitate:

,, Pa gde si ti bio ceo moj život?!’’

P.S. I nemojte mi verovati na reč, uverite se sami! 😊

Marica xo

 

OSTAVI KOMENTAR

Your email address will not be published. Required fields are marked *