Blog

Želite da budete viralni? Pravo vreme za objavu postova je…

Klara Pelhe

Društvene mreže postaju sve popularnije, publika postaje sve veća, a samim tim je i sve više ljudi zainteresovano da reklamira svoje proizvode i usluge upravo na ovim mrežama. Prilikom sastavljanja objava, pored sadržaja, bitnu ulogu igra i vreme kada se objave postavljaju.

Dvadeset kompanija koje se bave marketingom, novinarstvom i internetom su se bavile ozbiljnim istraživanjem ove teme, a među njima se između ostalog nalaze Hubspot, Buffer, Forbes i Huffintgon Post. Poređenjem podataka do kojih su oni došli, može se izvući prosečna ocena o tome kada je najbolje vreme da se objave okače. Iako su ova istraživanja pre svega rađena u Sjedinjenim Američkim Državama, pokazalo se da važe i za ostale kontinente i vremenske zone.

Podaci do kojih se došlo su sledeći:

Najbolji termini za postavljanjee objava na Facebooku su sreda u 15h, utorak i petak od 13-16h, a što se tiče vikenda najviše aktivnosti ima u terminima od 12-13h.

Kada je u pitanju Instagram, podaci se prilično razlikuju. Najbolji dan za objavljivanje fotografija na Instagramu je ponedeljak u bilo kom terminu, osim od 15-16h. Što se tiče video klipova, oni mogu da se objavljuju bilo kog dana u terminima od 21h uveče do 8h ujutru. Generalni zaključak do koga se došlo je da najviše lajkova na ovoj društvenoj mreži imaju objave u terminima: 8-9h ujutru, 2h ujutru i 17h popodne.

Treća omiljena društvena mreža je svakako Twitter, a i on ima svoje specifičnosti kada je u pitanju najbolje vreme za pisanje twittova. Najoptimalnije vreme za objave je od 12-15h bilo kog dana, dok se sreda od 16-17h smatra ubedljivo najboljim terminom. Istraživanjem se pokazalo da vikend ima nešto slabiju aktivnost, a ukoliko se postavlja objava tada, najbolje je da to bude u 15h ili 17h.

Ipak, i pored svih ovih istraživanja i zaključaka, svaki profil i stranica su specifični i ono što najviše odgovara jednima ne znači da će odgovarati i drugima. Zbog toga je najbolji predlog da se ovi podaci kombinuju sa individualnim potrebama i da svaka stranica pre svega vodi računa o svojoj publici i pratiocima, kao i da se detaljnije posveti proučavanju njihovih karakteristika. Svedoci smo toga da se promene na društvenim mrežama dešavaju često i da nije moguće, a ni dobro, koristiti se uvek istim metodama. Samim tim se postavlja pitanje koliko dugo će podaci koji su izvedeni navedenim istraživanjima zaista i funkcionisati.

 

Kakva su vasa iskustva? : )

Prethodni Post

OSTAVI KOMENTAR

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Top