Blog

Zašto korisnici ne veruju vašem sajtu? Evo kako da to promenite…

Milena Trikic

Ljudi ne koriste usluge kompanija čijim sajtovima ne veruju. Kvalitetan proizvod i usluga nisu garancija da ćete ostvariti prodaju ako vam sajt deluje sumnjivo. Evo najčešćih razloga zbog kojih korisnici odustaju od kupovine posle posete nekom sajtu i saveta kako da unapredite svoju web prezentaciju.

  1. Nedostatak informacija o tome ko stoji iza sajta

Nedostatak ili oskudnost sekcije „About us“ probudiće sumnju posetilaca. Bez osnovnih podataka stranica deluje depersonalizovano i teško joj je verovati. Odsustvo kontakta je takođe veliki razlog odbijanja korisnika. Bez ovih podataka posetioci stiču utisak da kompanija nešto krije ili da je u pitanju neka prevara.

Savet: Humanizujte svoju web stranicu! Korisnici se ne povezuju sa sajtom, već sa ljudima. Ispričajte priču o svom poslovanju, proizvodu ili usluzi. Obezbedite i fotografije zaposlenih ili zadovoljnih korisnika. Ponudite detaljne informacije, stavite akcenat na „Contact us“ sekciju i obezbedite osnovne informacije poput adrese, broja telefona ili e-mail adrese.

  1. Privatni domen

Mnogo sajtovi čuva informacije o imenu domena u tajnosti. Zbog ovoga sajtovi izgledaju sumnjivo.

Savet: Kompanije sa dobrom reputacijom nemaju šta da kriju! Neka informacije o registraciji domena budu javne i povezane sa osnovnim podacima vaše firme (mejl, adresa, telefon).

 

  1. Slaba zaštita privatnosti korisnika

Sajtovi koji ne napominju transparentno u koju svrhu i da li koriste podatke korisnika oteraće one koji vode računa o svojoj privatnosti. Rezultati istraživanja sprovedenog u Americi kažu da je čak 25% korisnika odustalo od online kupovine zbog straha da će njihovi lični podaci biti zloupotrebljeni.

Savet: Neka polisa o koriščenju podataka korisnika ne bude previše komplikovana, trebalo bi da je svaki korisnik razume. Naglasite da treća strana neće imati pristup podacima posetioca vašeg sajta i to će povećati poverenje u vas.

  1. Nestandardizovan sadržaj/loš dizajn

Vi možda mislite da će ovo privući pažnju korisnika, ali ćete samo ostaviti utisak neprofesionalne i neozbiljne kompanije. Istraživanje Univerziteta Stenford pokazalo je da ljudi često kreiraju mišljenje o kompaniji samo na osnovu izgleda sajta. Zbog toga je važno da nema blinkajućeg teksta, slika lošeg kvaliteta, previše sitnog teksta i nejasne navigacije na sajtu.

Savet: Obezbedite kvalitetan sadržaj! Ovo je posebno važno u eri Content Marketinga. Sajt ne sme biti pretrpan, koristite svetle boje i prikladne kontraste, koristite standardna obeležja (plavu boju za linkove, narandžastu za dugmiće koji pozivaju na akciju i slično). Neka navigacija bude jednostavna. Slovnim i gramatičkim greškama nije mesto na kvalitetnom sajtu.

  1. Retko ažuriranje sadržaja.

Linkovi koji ne vode nikud, vesti i „Reacent“ članci napisani pre više godina ostavljaju utisak neprofesionalnog poslovanja ili napuštenog sajta – u svakom slučaju odbijaju korisnike. Neko može odustati od kupovine ako pogledom na vaš sajt pretpostavi da ste „izašli iz posla“.

Savet: Redovno ažurirajte sadržaj! Održavajte svoj sajt ako planirate da privučete korisnike njegovim posredstvom.

  1. Previše oglasa

„Zatrpavanje“ sajta oglasima, pop up reklamama i nemogućnost čitanja relevantnog sadržaja od banera će sigurno oterati korisnike.

Savet: Reklame donose profit, ali trudite se da budu relevantne za vašu delatnost i ograničite se na nekoliko.

  1. Učitavanje koje predugo traje

Svima nama se desilo da pokušamo da pristupimo nekom sajtu pa odustanemo od te ideje ako se sadržaj ne učita kroz nekoliko sekundi. I ovo odaje utisak neprofionalnog vođenja poslovanja – ako se sajt toliko učitava, onda onaj ko ga vodi nema pojma šta radi.

Savet: Samanjite vreme učitavanja sadržaja! Optimizujte slike redukcijom njihove veličine. Nabavite brži hosting paket. Instalirajte ekstenzije koje vam pokazuju koji sadržaj „koči“ učitavanje.

 

Ekstra saveti:

  • Povežite sajt sa nalozima na društvenim mrežama. Mreže su svedoci postojanja fanova, mesto okupljanja vaših zadovoljnih korisnika i mogućnost upoznavanja sa iskustvima drugih ljudi. Ljudi imaju sklonost da veruju preporukama drugih ljudi.
  • Tražite i objavljujte testimonijale svojih korisnika. To će povećati verodostojnost vašeg sajta i preporučiti vas novim korisnicima. Korisnici čitaju kritike drugih korisnika i na osnovu njih zasnivaju mišljenje, imajte to u vidu.

Ukoliko se niste pronašli ni u jednoj od ovih stavki, čestitamo, vi posedujete odličan sajt! A ukoliko jeste, nadamo se da će vam ovi saveti pomoći da poboljšate svoj biznis.

 

OSTAVI KOMENTAR

Your email address will not be published. Required fields are marked *