Blog

Vodeći Ecommerce trendovi za 2018. godinu

Milena Trikic

Prošla godina je za razvijanje ecommerca donela mnoštvo novih ideja i trendova. A da li znate koji su trendovi dominantni u 2018. godini? Saznajte u nastavku…

 

  1. Analitika – skoro svaka akcija na Internetu se beleži i može se pretočiti u korisnu, ali i zanimljivu statistiku. Vizuelni prikaz podataka i infografici privući će saobraćaj na vaš sajt, ali će vam i pružiti pregršt korisnih informacija o navikama i željama vaših kupaca. Zato veliku pažnju treba posvetiti analizi i prezentaciji podataka.
  2. Pristup putem mobilnog telefona – Pametni telefoni postali su naša svakodnevica. Preko 70 % Internet saobraćaja dešava se putem mobilnih aparata. Istraživanja su pokazala da 77% korisnika preferira sajtove optimizovane za mobilne uređaje u odnosu na aplikacije. Stoga je važno da vam sajt za kupovinu bude optimizovan za mobilne uređaje.
  3. Uloga veštačke inteligencije – popularnost korisničkih servisa i razgovora sa živim operaterima rapidno opada. Njih su počeli da zamenjuju čet botovi koji korisnicima stoje na raspolaganju 24 časa dnevno, odgovaraju na pitanja i nude korisne informacije.
  4. „Više-platformska“ delatnost – pored sajta preko kojeg se vrši kupovina odnosno prodaja, važno je da budete prisutni i na drugim internet platformama. Društvene mreže su verni saveznik ecommerc-a, jer se njihovim posredstvom možete reklamirati, ali i povezati sa korisnicima, steći uvid kakvo je mišljenje o vašem brendu i proizvodima koje nudite i – najvažnije – to je mesto na kojem vaši korisnici mogu da razmenjuju pozitivna iskustva. 
  5. Izgled je bitan – „Ne sudite o knjizi po njenim koricama“! Pa, ljudi će suditi! Zbog toga je važno kako vam sajt izgleda. Primamljiv dizajn i lako snalaženje na sajt su ključni. Neprofesionalan sajt pun treperećih reklama, neskladnih kontrasta i lošeg dizajna ostaviće utisak neprofesionalizma i može odbiti potencijalne kupce.
  6. Targetirajte dobro – „svi“ nisu ciljna grupa! Kao i u offline prodaji. Targetiranje potencijalnih kupaca je ključno. Nije svaki proizvod pravljen za svakoga. Targetirajte grupu koja ima potrebe koje vaš proizvod zadovoljava. Prilagodite oglase i opise svojoj ciljnoj grupi i potrudite se da stignete BAŠ do onih kojima bi vaš proizvod mogao biti potreban.
  7. Abandoned cart aplikacije – verovatno se svima bar jednom desilo da stave nešto u virtuelnu korpu i na kraju ga ne kupe. Korisnici „napuštaju korpu“ iz različitih razloga – komplikovan proces plaćenja, zahtevanje dodatnih podataka, dvoumljenje i premišljanje.

 

Šta god da je razlog, vi to treba da sprečite. Zato koristite aplikacije i ekstenzije koje sprečavaju napuštanje korpe. One rade tako što podsećaju korisnike, odnosno posetioce vašeg sajta da su neki proizvod stavili u korpu, ali i da su odustali od njegove kupovine. Ove aplikacije su se u velikom broju slučajeva pokazale kao efikasne, jer su ljudi „podsećanjem“ ipak izvršili kupovinu.

OSTAVI KOMENTAR

Your email address will not be published. Required fields are marked *