Blog

5 vodećih trendova digitalnog marketinga u 2018. godini

Milena Trikic

Društvene mreže su jedan od najznačajnijih kanala kojim brendovi komuniciraju sa potencijalnim kupcima. Ali u svetu društvenih mreža sve se brzo menja, a ono što je danas bilo popularno, već sutra može biti prevaziđeno

Dok sadržaj na internetu neograničeno raste, istovremeno opada interakcija sa njim. Zato je neophodno prepoznati buduće trendove i iskoristiti ih.

 Ovih 5 trendova  u oblasti digitalnog marketinga stručnjaci smatraju vodećim u 2018. godini:

  1. Mobile first : Akcenat ostaje na pametnim mobilnim telefonima. Facebook je priznao kao svoju najveću grešku to što je pre desetak godina smatrao da su pametni telefoni prolazni trend. Nakon tog strateškog promašaja, sve što rade najpre prilagođavaju mobilnim telefonima. U naredne 2-3 godine 60% korisnika pristupaće Facebooku isključivo preko pametnih telefona. Šta tek reći o platformama poput Snapchat-a i Instagrama koje su od samog starta mobile. Dakle, telefone u ruke.
  1. Video: Ekspert digitalnog marketinga James McQuivey procenjuje da je jedan minut video sadržaja ekvivalentan milionu reči. Istraživanja pokazuju da će do 2019. godine predstavljati više od 80% ukupnog Internet saobraćaja. Korisniku treba obezbediti mogućnost da gleda video i bez zvuka (video treba titlovati), ali se zvučni efekti ne smeju zanemariti (ukoliko korisnik odluči da odgleda video sa zvukom) i njima treba naglasiti suštinu snimka.
  1. Relevantan i originalan sadržaj: Ovo je bitna stavka kako zbog razlikovanja od konkurencije, isticanja na tržištu i kreiranja prepoznatljivosti svog brenda, tako i zbog čestih promena SEO algoritama. Mislite dugoročno o asocijacijama koje vaš brend budi kod ljudi i ključnim pojmovima po kojima ćete se istaći i omogućiti korisnicima da vas lakše pronađu.
  1. Direktna i personalizovana komunikacija sa korisnicima: Jedan od najvažnijih faktora u kreiranju sadržaja koji privlači kupce jeste personalizacija – posebno obraćanje kupcima koje je prilagođeno svim njihovim potrebama. Zato uvek dobro moramo definisati ciljnu grupu, znati njihove navike i želje. U 2018. godini od brendova se očekuje da još efektnije iskoriste prednosti direktne komunikacije, da ohrabre korisnike da im se obrate i da uvek budu rasploženi da na to obraćanje konkretno i personalizovano odgovore.
  1. Prisutnost na svim platformama: Različite društvene mreže okupljaju različite grupe korisnika, raznih demografskih karakteristika i interesovanja. Da biste ostvarili komunikaciju sa što većim brojem potencijalnih korisnika, neophodno je da budete prisutni na svim (ili bar većini) popularnim platformama.

OSTAVI KOMENTAR

Your email address will not be published. Required fields are marked *